Oblicza nadwagi

Życie z nadwagą nie jest łatwe. Osoby zmagające się z nadmiarem swej tuszy odczuwają fizyczną ociężałość, szybciej się męczą i są mniej sprawni ruchowo. Wraz ze znacznym przybieraniem na wadze wzrasta ryzyko zachorowań, pogorszenia się stanu zdrowia. Główną przyczyną otyłości jest niezrównoważony bilans energetyczny organizmu. Odchudzaniu nie sprzyja przejadanie się, spowolnione spalanie energii, trudności ze spalaniem tłuszczów, wegetatywność w określonych partiach ciała.

Dekalog picia wody

Na tuszę znaczny wpływ ma ilość przyjmowanych kalorii. Mężczyźni potrzebują aż 3000 kalorii, a młoda kobieta jedynie 2300 kalorii. Wraz z wiekiem zapotrzebowanie maleje. Uważa się, że po przekroczeniu 25 lat życia, należy co roku jeść mniej o jeden procent. Aby schudnąć należy właściwie się odżywiać. Musimy pamiętać o tym, że dzieląc ilość jedzenia na dwie lub trzy porcje i spożywając je w regularnych odstępach czasu, zyskamy większy efekt na wadze. Powinniśmy rozsądnie podchodzić do swojego jadłospisu, zastąpić wysokokaloryczne produkty, przemyślanymi rozwiązaniami. Jednakże dieta powinna iść w parze z ruchem!

Dieta 1000 kalorii

Dieta, która ma za zadanie dostarczać 1000 kcal, jest jedną z bardziej znanych diet. Polecana jest jako skuteczny sposób odchudzania. Pozwala tracić na wadze, a jednocześnie dostarcza niezbędnych składników witaminowych i mineralnych. Bazuje na zdrowych produktach, zmniejszając ilość tych, które zawierają „puste kalorie”. Dieta jest przeciwnikiem dużych

Dieta 1000 kalorii

ilości tłuszczu, słodyczy, tłustych mięs, wędlin i serów, a także wszelakich używek.

Aby na diecie 1000 kcal tracić nawet do 2 kilogramów tygodniowo, należy jej przebieg konsultować z dietetykiem lub lekarzem. Nigdy nie powinniśmy diet planować samodzielnie. Poniżej propozycje i możliwości zastosowania.

I śniadanie – 250 kcal, do wyboru:
• Kromka chleba posmarowana łyżeczką masła z 5 dag twarogu, na wierzch plasterek pomidora
• Bułka posmarowana łyżeczką masła z dwiema łyżeczkami dżemu

II śniadanie i podwieczorek – 100 kcal, do wyboru:
• 6 cienkich plasterków polędwicy wieprzowej
• Filiżanka zupy pomidorowej z ryżem

Obiad – 350 kcal, do wyboru:
• gulasz z piersi kurczaka i cukinii (15 dag piersi z kurczaka, 20 dag cukinii, 10 dag, 10 dag kukurydzy z puszki, 1/2 pęczka pietruszki)
• kasza gryczana z jajkiem sadzonym i szklanką maślanki (szklanka kaszy gryczanej, jajko sadzone na jednej łyżeczce oleju)

Kolacja – 200 kcal, do wyboru:
• chudy twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem (10 dag twarożku, 5 rzodkiewek i garść szczypiorku)
• sałatka z makrelą i porem (pół wędzonej makreli, 2 liście sałaty, 2 ogórki konserwowe, łyżka kukurydzy, łyżka majonezu light, przyprawy do smaku)

Dieta 1200 kalorii

Sekretem diety, na którą składa się 1200 kcal dziennie, jest spożywanie niedużych porcji, w

Dieta 1200 kalorii

postaci pięciu posiłków, co około 3 godziny. Dzięki temu, że ich pora będzie taka sama, zdołamy oszukać nasz głód. Jednakże nie należy przedłużać jej stosowania, ponieważ ilość dostarczanych przez nią kalorii jest niewystarczająca do prawidłowego funkcjonowania organizmu.Najlepsza jest ta, która zostanie indywidualnie dopasowana przez specjalistę.

W diecie 1200 kcal znajduje siędużo produktów bogatych w błonnik pokarmowy. Zapewnia on uczucie sytości i tym samym wspomaga odchudzanie. Dania powinny być bogate w białko i minerały. Podczas diety bardzo ważne jest picie minimum 2 litrów wody dziennie, najlepiej tej wysokojakościowej i oczyszczonej z mogących znajdować się w niej szkodliwych substancji, wody filtrowanej. Nie można rezygnować z żadnych posiłków i nie podjadać między nimi. Dieta przynosi zadowalające efekty i pomaga ustrzec się efektu jo-jo. Nie należy stosować jej dłużej niż miesiąc.